توضیحات جزوه فصل فشار و ویژگی های ماده

جزوه فصل فشار و ویژگی های ماده  فیزیک سال دوم دبیرستان رشته های تجربی و ریاضی که توسط استاد نوید ظریفیان اماده شده است را در این بخش قرار می دهیم . جزوه فصل 5 فیزیک سال دوم دبیرستان  از دو قسمت تشکیل شده است . قسمت اول جزوه فشار و ویژگی های ماده به توضیح درباره موضوعات ارائه شده در هر بخش از فصل پنج فیزیک سال دوم پرداخته است و سپس تست های طبقه بندی شده به همراه پاسخ کلیدی آن بخش را ارائه نموده است . فصل پنج و فصل شش فیزیک سال دوم دبیرستان جزء فصل های مهم فیزیک دوم می باشد که مطالعه آنها بسیار ضروری می باشد زیرا از در مجموع از این دو فصل تعداد قابل توجهی سوال طرح می گردد. در نتیجه تهیه منابع کنکوری مناسب باید دقت عمل به خرج بدهید .

بودجه بندی فصل فشار و ویژگی های ماده

اکنون به بررسی بودجه بندی فصل 5 فیزیک دوم دبیرستان می پردازیم . بر خلاف روند سال های گذشته در کنکور ریاضی که در بودجه بندی آن هر ساله دو یا سه تست از فصل ویژگی های ماده طرح می شد در کنکور 96 فقط یک سوال از این فصل طرح شده اما این بدان معنی نیست که این روند پایدار باشد و معلوم نیس در کنکور سال آینده چه تعداد سوال مطرح خواهد شد. در بودجه بندی فصل فشار و ویژگی های ماده در کنکور تجربی هر ساله یک تست از این فصل طرح شده است .

 

درباره فصل فشار و ویژگی های ماده

فصل 5 فیزیک دوم دبیرستان راجع به حالت هاى مختلف ماده ، چگالى ،  نیرو های بین مولکولی ، فشار در شاره ها ، محاسبه فشار در مایع ها پرداخته است .فیزیک سال دوم از نظر محتوا دارای مطالب پراکنده ای می باشد به طوری که فصل دوم و فصل سوم این کتاب در فیزیک پیش دانشگاهی به طور کامل شرح داده شده است و دانش اموزان کنکوری باید مطالب فیزیک سال دوم و پیش را که با هم مشترک هستند در کنار یک دیگر مطالعه نمایند . همچنین از مطالعه متن درس و پرسش ها و مسائل آخر فصل غافل نشوید زیرا این قسمت ها نیز همواره مورد توجه طراح های سوالات بوده است و در یک جمله ی کلی می توان گفت که هر کدام از بخش های توضیح داده شده در متن کتاب درسی فیزیک مهم می باشد و لازم است که داوطلبان تمام بخش ها را به طور کامل مطالعه نمایند تا بتوانند درصد های بالایی را در درس فیزیک بدست آورند. در کنار موارد ذکر شده در بالا شرکت در یکی از آزمون های ازمایشی مانند کانون ، گاج و گزینه دو جهت بالا بردن امادگی شما لازم می باشد.




منبع:جزوه فصل فشار و ویژگی های ماده ( استاد ظریفیان )